Gülşen Orhan- Dotmam(TRT 6)

AKP’li Vekilden Ağlatan Kürtçe Türkü
videonay tarafından gönderilen video

AKP’li Vekilden Ağlatan Kürtçe Türkü

~ tarafından dersaadet Ocak 3, 2009.

116 Yanıt to “Gülşen Orhan- Dotmam(TRT 6)”

  1. Dotmamın Türkçesi ve Perwer yorumu

    TRT 6’nın töreninde Kürtçe türkü okuyan AKP’li Gülşen Orhan dikkatleri üzerine çekti, okuduğu türkü ilgi odağı oldu. Şivan Perwer’in yorumu ve dotmamın Türkçesi
    03 Ocak 2009 18:45

    Ersin Çelik’in haberi

    AK Parti Van Milletvekili Gülşen Orhan’ın beklenmedik bir sürpriz yaparak, TRT 6’nın açılışında okuduğu Kürtçe türkü “Dotmam”ın kendisinde bıraktığı hikaye yürekleri burktu.

    Orhan duru sesi ile büyülerken, acıklı yorumu ile de Kürtçe bilenleri ve türkünün kendisi için ne anlam ifade ettiğini öğrenenleri ağlattı.

    Haber 7 okuru Heval Amedi türkünün Türkçe ne analam geldiğini çevirdi.

    DOTMAM (AMCA KIZI)
    Dotmam keşke birbirimize komşu olsaydık.
    Akşam yemeği sadece bizde yenseydi.
    Dotmamım (Amcakızı) her zaman benim yanımda olsaydı.
    Gel Dotmam bin defa dotmam.
    Bu ne dert bu ne yaradır.
    Sen kalk gözlerine sürme sür.
    Saçlarını tara ve uçlarını aşağı doğru sark.
    Biz gideceğiz buzlu dağa orda Siyabend ve Xecê’nin (Hatice) misafiri olacağız.
    Ey dotmam keşke gözlerim kör olsaydı buraya gelmeseydim.
    Siyah güzlü dotmamımı bu halde görmeseydim.
    Bu yıl ben sensiz nasıl geçireceğim bayramı�
    (Çeviren; Havel Amedi )
    TRT’nin Arı Sütüyolar’ında Şeş TV’nin açılış programını sunan Rojin ve Nilüfer Akbal’ın yanında sahneye çıkan AK Parti’li Gülşen Orhan dotmam türküsünü, yıllar önce trafik kazasında kaybettiği, aynı zamanda amcasının oğlu da olan eşine hitaben okuduğu öğrenildi.

    Kürtçe okuduğu için baskılar gören ve 35 yıl önce yurt dışına kaçan ünlü Kürt ozanı Şivan Perwer’in seslendirdiği dotmam, Türkçe’de “amca kızı” anlamına geliyor. Yani Gülşen Orhan’da okuduğu şarkıdaki gibi eşinin dotmamıydı.

    Haber 7 sayfalarında büyük ilgi gören ve çok sayıda yorum alan bu türkünün neyi anlattığı da merak konusu oldu.

    Hikayesi ile büyük merak uyandıran ‘dotmamı Türkçe’ye Haber 7 okuru Havel Amedi çevirdi.

    Ayrıca bu türküyü hem orjinal ağzından yani Şivan Perwer’den hem de büyüleci sesi ve acıklı yorumu ile binlerce insanı duygulanduran Gülşen Orhan’ın ağzından alt alta yayınlıyoruz…

    TÜRKÜYÜ GÜLŞEN ORHAN’DAN DİNLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

    DOTMAMI ŞİVAN PERWER’DEN DİNLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

    HABER 7

    Bu haber 18006 kez okundu.
    MULTIMEDIA » Video Galeri

  2. Kürtçe bilmem, kürt değilim ama bu Türküye bu ağıta inanın dinlerken ağladım.

  3. gerçekten insanı ağlatan bir ağıt ağzına ve yüreğine sağlık vekilim

  4. gerçekten çok mukkemmel bir ses bir millet vekiline yakışır tavır bu inan bir kürt olarak çok gururlandım tebrikler

  5. Sayın vekilimizin medeni cesaretinden dolayı tebrik ediyorum. Ağzına ve yüreğine sağlık…………Van

  6. trt şeş bütün kürt halkına hayırlı olsun.bu girişimlerde bulunan herkese teşekkür eder saygılarımı sunarım.ayrıca gülşen orhan ın kürtçe şarkısını gerçekten çok güzel okudu.

  7. dotmamı çok beğeniyorum yalnız kürtçe bilmediğim için malesef anlıyamıyorum ama yine de kulağa hoş geliyor insanı ağlatıyor misal ben çok ağladım

  8. agzınıza saglık muhtesem okudunuz bı ses ancak bu kdr guzel olabılır medenı cesaretınızden dolayı sızı tebrık ederım.

  9. valla helal olsun muhteşem bi sesiniz var utanmasam ağlarım valla:) ağzınıza yürüeğinize sağlık

  10. helal olsun ağzına sağlık sayın vekilim kürtçe bilmeyen bizlere bile ölesine tesir ediyor ki okuduğun türkü hislenmemek elde değil. Sizin bu özgüveninize ve bu imkanı (TRT 6’yı yayına başlatma) sağlama cesaretini gösteren büyüklerimize minnettarım..

  11. Herşey güzel, Şarkı da güzel, sayın milletvekilinin medeni cesareti de. Yalnız şunu belirtmek gerekir. Kürtçe televizyon olgusunu başkalarının ( ötekilerin ) belli bir mücadeleden sonra kazanıldığını beyan etmeleri ve mücadeleye devam ederek başka kazanımlarda sağlayabilecekleri konusunda halkı kandırabileceklerini unutmamak gerekir. İnsana insan olduğu için değer veren, Din, Dil ve Irk ayrımı yapmayan herkese teşekkür ederim.

  12. SAYIN MİLLEVEKİLİM SHerşey güzel, Şarkı da güzel, sayın milletvekilinin medeni cesareti de. Yalnız şunu belirtmek gerekir. Kürtçe televizyon olgusunu başkalarının ( ötekilerin ) belli bir mücadeleden sonra kazanıldığını beyan etmeleri ve mücadeleye devam ederek başka kazanımlarda sağlayabilecekleri konusunda halkı kandırabileceklerini unutmamak gerekir. İnsana insan olduğu için değer veren, Din, Dil ve Irk ayrımı yapmayan herkese teşekkür ederim.
    SURUÇLI

  13. ŞİVAN PERVERDEN GÜZEL SÖLÜYO ŞİVAN BEY KUSURABAKMASIN AMA DOĞRUYA DOĞRU YANİ

  14. medeni cesaretinden dulayı tebrik ederim. sayın vekilimizi gerçekten çok geç kalınmış ama yinede yavaş yavaş barışa giden bir adımdır diye dşnüyorum.keinlikle başka tarafa çekmilmemeli seçim öncesi prpagandadır, bilmem halkı kandırmaktır,snuçta kürtçe knşloyur ve kürtçe şarkılar söyleniyor ne gözel allah devamını getirsin tekrar tekrar sayın vekilimize hürmetlerimi snarım.isimsiz vanlı

  15. anlamasamda çok mükemel bi ses inanılmaz

  16. Kürtlerin yıllardır baskı altında tutulan daha nice cevherleri var ki zamanla herkes görecek.Medeniyeti öğrettiğimiz insanların bizim medeniyetimize yıllarca ipotek koyması trajı komik bir durumdu.Neyseki yavaş yavaş bu yanlıştan dönülüyor.Anadolumuzu iktidar edinenlerE Allah akıl fikir versin-ıslah etsin- AMİN

  17. spas hewal
    biji kurdi…biji dotmam

  18. selam akşam bizde emek yeseydik çevirisi çok yanlış
    akşam yeyecek hiç bir şeyimiz olmasaydı bir tek komşu olabilseydik

  19. çeviri berbat ya şiir şirsel dille çevrilir şiirin güzeliği söyleyişi kdar güzel o tadı mısralara vermek çok zor değil her jelde

  20. Adil bey,
    doğru çeviriyi siz yapın, biz de o bölümü değiştirelim…

  21. çok amaçok güzel bir ssi var vekilim,zin.çok ama çok düygulandık .sade ce helal olsun diyom ………

  22. helal olsunnnnn….

  23. allah senden razı osun recep tayyip erdogan senınle gurur duyuyoruz

  24. inanılmaz bir yorum kutlarım sayın gülşen orhan hanımefendiyi ,müziğin inanılmaz güzelliğini o duru sesi ile bize yaşatığı için. nejat-mersin.

  25. işte miletin vekili seni çok seviyorum inan diledim kedimi zor tutum ağlamamak için sizin gibi vekilerimiz olsun başka birşey istemeyiz seni çok seven kardeşin hikmet binğölden

  26. sayin vekilim siz sadece kurtlerin degil butun turkiye halkinin kralicesisiniz siz bizim basimizin taci onurumuz serefimiz varligimiz kutsalimizsiniz.burdan yetkililere sesleniyorum simdi bu sarkida ne boluculuk var bir irkin dilini yasaklamak insan haklarina aykiridir bu kanala emegi gecen herkese tesekkur ederim EYUP MAR

  27. bir bahçesaraylı olarak siz bizim gururumuz oldunuz sizi çok seviyoruz herzaman sizinleyiz sayın vekilim saygılarımla mikail

  28. Bir kürt olarak çok sevindim ama bu ülkede birşeylerin değişmesi için illede savaşmak mı gerekiyor bu kanalın açılması keşke 20 yıl önce olsaydı ama bu değişim yetmez

  29. çevirim çok yanlış nasıl sensiz geçecek yılbaşı ve nevroz olacak çeviren herhalde tam kürtçe bilmitor çok hoş

  30. helal güzel okudu ama çeviren by çok bilmiş çevirememiş kürtçeyi bilmiyosaniz ne diye tecümanlık yapmaya çalişiyosunuz kardesim bu turkuler destandır.içine etmişin çevirirken.bilmiyosan gel ben sana çevireyim de belki o zaman anlarsın ne demek istenmiş bu güzelim türküde

  31. bu arada seni çok seviyorum gamzeeeeee(ramazan)

  32. BEN BİR TÜRK SUBAYIM İNTERNETTEN TRT Yİ İZLERKEN TESADÜFEN BU ŞARKIYI BULDUM VE DİNLEDİM AMA KÜRTÇE BİLMEDİĞİM İÇİN ANLAYAMADIM FAKAT SAYIN MİLETVEKİLİ GÜLŞEN HANIM O KADAR İÇTEN SÖYLÜYORKİ VE ŞARKIYI DEFALARCA DİNLEDİM ŞİDETLE TEBRİK EDİYORUM

  33. güzel bir uygulama oLdu

  34. sayın vekilim acı içinde okuduğun bu parça bir insana bu kadar yakışır mükemel bahçesaraydan recep

  35. harika bir hariha yorum helal olsun sana

  36. keçe miksi gellek sagbi eşine aşkı ancak bu kadar güzel anlatılabilir kanal 6 kanalımız hepime hayırlı olsun evar bas cümleten….

  37. [...]  Gülşen Orhan- Dotmam(TRT 6) AKP’li Vekilden Ağlatan Kürtçe Türkü videonay tarafından gönderilen video AKP’li Vekilden Ağlatan [...] [...]

  38. çok güzellllll ağzına sağlık

  39. o ses o yorum aklımdan çıkmıyor

  40. sayın vekilim ağzınıza sağlık gerçekten çok ğüzel okudunuz tam demokrat bir TÜRKİYE için çok güzel bir açılım devamını dilerim

  41. çok etkilendim

  42. gerçektende bu kanalın açıldığı çok iyi oldu…dotmam türküsünü çook beyendim gerçektende helal olsun…türküyü dinlediğim zaman çok duygulandım gerçekten çok ama çok güzel şimdiden teşekkür ederim ağzınıza sağlık…

  43. canım halam yüreğine sağlık;)

  44. harika bir ses tebrikler

  45. canim agzina ve diline saglik.güzel ve güclü bir türkiye icin hep birlikte.

  46. sesine saglik
    yüreyine saglik
    trt ye basarilar

  47. sayın vekilim tek kelime ile harikaidiniz halkların kardeşliği adına mükemmel bir iş ama unitmayın ki sadece bir tv,bir şarkı yetmez ta mır bedirhandan bu yana yapılan zulüm bir tv kanalıyla unutulaz ben kin gütmemama halkımın özgürleşmesi için blge vekillerin yapması ggereken çok şey var ayrıca dotmame parçasi ile benide araladınız yaramı deştinizacınızı paylaşıyorum eyer söylenen doğru ise eşinize allahtan rahme dilerim….VAN

  48. gulşen orhan hanımefendının agzına saglık

  49. sayın vekilim ağzına yüreğine sağlık bir parça bu kadar içten ve yanık okunabilirmi ayakta alkışlıyoruz sizi ahmet TEKİN VAN

  50. SAYIN VEKİLİM SİZİ MEDENİ CESARETİNİZDEN DOLAYI TEBRİK EDİYORUM BİZLERİ ÇOK DUYGULANDIRDINIZ AĞZINIZA VE YÜREĞİNİZE SAĞLIK MUHİTTİN ERZEN

  51. Sayın Vekilim ve Dotmamım
    Tek kelime ile harikaydınız. Ağzınıza, yüreğinize sağlık.
    Bin yıl yaşa Dotmam

  52. herdefasında dınlıyorum mukemmel bır ses.agırlıgınıza dıyecek laf yoooooooook.

  53. sayın vekilim tebrikler defalarca dinledik doyumsuz bir sesinizvar gözpınarlı orhan

  54. haytan oldum çokk güzell günde kaç kere dinliyip ağlıyorumm süperrr ağzına yüreğine sağlıkk başarılar dilerimm..

  55. AZINA YÜREĞİNE SAĞLIK ÖYLE İÇTEN OKUDUNKİ HEM GURURLANDIM HEM ÇOK HÜZÜNLENDİM BAŞARILAR VEKİLİM TŞKRLR.

  56. dinlemekten kendimi alamıyorum yüreğine sağlık. Bir ağrılı olarak gururla dindiyorum ve çok mutluyum

  57. sayın vekilim çok güzel okudunuz teşeküf eder devamını beklerim

  58. sayın vekilim yüreğinize sağlık

  59. ağzına yüreğine sağlık

  60. seni çook ama çookkk seviyorum.
    ez te pır xexdıkım.. şew heş be sıpastıkım.. zınar..

  61. ey helkı kürd, kizka kürd çawıbe runabi be..

  62. allahım bu ne ne şahane bir ses ve yorum insanın içini aglatn bir turku hele birde vekilden dinleyecinceee…….. tesekkurlerr tayyip erdogan sen cok yaşa seninle beraber daha niceeee iyi bir turkiye goreceğiz…

  63. defalarcaa dinledimmm dinleyip aglamak bu kadar mı guzel olur ya raab

  64. çıto haşa

  65. bence kürtçeyi bu kadan güzel süleyen bir insan olamaz muhteşem
    ÇITO MUHTAŞAMA LE

  66. MI PIRHEZKIR PIR ĞAŞE

  67. BENCE ÇOK GÜZEL

  68. WELLA MINNN PIR BEGENMIŞ NEKIR GORA MIN EN PIR ŞİVAN VELAT HAŞ DUVE ZATI VA TURKIA YA ŞİVANE
    EZ EN PIR ŞİVAN VELAT HAŞ DUVE

    EZ DEVRİMCİME

  69. gülşen ben kırşehirden sevgi kurşun liseden van atatürk lisesinden çok güzel yerlere gelmişin bundan sonraki hayatın da inşallah daha güzel yerler temennisiyle bu rarada sesin cok güzel zaten sesin cok güzeldi

  70. bende eşimi tırafik kazasında kaybetim benimde eşim amcamın oğluydu bu trküyü her dinleyişimde kalbim sızlar ama böyle bir sesten dinlemek daha bir içimi burktu ağzına sağlık vekilim

  71. agzınıza saglık yüreyinize saglık çok ama çok güzel söylediniz
    olagan üstüydü yürekten kutluyorum

  72. ben kürt değilim ama böyle bir sese hayran kaldım ağzınıza sağlık vekilim ne mutluki böyle bir ülkede yaşıyoruz kardeşlik içinde mutlaka beş parmağın baeşi aynı olmaz ben şuna inanıyorumki bu ülkenin en sadık ve mücadeleci insanları yine o değerli kardeşlerimiz kürtlerdir.atatürkün çok güzel birlafıyla noktalamak istiyorum kurtuluş savaşında DEMİŞ YA RAB NE KADAR SADIK İNSANLAR BUNLAR NE KADAR SAVAŞÇI RUHU OLAN İNSANLŞAR BUNLAR KORKUSUZ CESARETLİ BİR DAKKİKA SONRA ÖLECEĞİNİ BİLİYOR AMA YİNEDE KORKMUYOR ONUN İÇİN BU ÜLKE HEPİMİZİN

  73. çok müthiş bir ses.. diğer şarkıcılar ibret alsın…
    SİİRT MİLLİ EGEMENLİK LİSESİ

  74. sesi niye yok

  75. kürt olmak bir gurur kaynağıdır……bunlar bence gec kalmışlar

  76. bin sefer tebrik etsem yine az gelir bu agidi yillardir dinliyordum ama bu kadar beni etkilememisti Gulsen hanim okuduktan sonra inanin turku dilimden dusmes oldu agzina yureyine saglik

  77. ağzına ve sesine sağlık vekilim

  78. velilimize çok çok teşekkürler allah razı olsun

  79. Sayın Millet Veklimizi kutlarım ülkenin birlik ve beraberliği sağladığı için

  80. çok güzeldi bidaha çıksım

  81. Sayin ablacim yüregine saglik seninle gurur duyuyoruz.

  82. senin agzına yureyıne saglık dotman

  83. jı bo azadiya kurdüstanıgele pır hasbu

  84. kurban olsunlar senin o sesini sen hepimizin sesisin ağzna sağlık…

  85. tüylerim diken diken oldu çok etkilndimm helal helal

  86. çok güzel…. vekilimizin ağzına sağlık çok güzel sesiniz var..
    sizi tebrik ediyorum..AMEDDEN SELAMLAR SİZLERE OLSUN…

  87. çkmşköğşlğilş

  88. helal olsun.bu kadar söylenir bi uzun hava.ölene kadar kürdüm.

  89. şarkı çok güzel sayın vekilimizde çok içten okumuş tebrik ederim

  90. tek kleimeyle………süper bıjı heval te seet gueş

  91. cok guzel sayın vekılım hemde coookkk devamı dahada guzel olacak ınsallah

  92. bizim sesimiz oldunuz bir müküslü olarak gurur doluyum her bıjı

  93. elerıne sağlık

  94. vakillerinde kürtçe konuşma isteğini tüm dünyaya gösterdiniz helal olsun size

  95. SAYIN MİLLET VEKİLİM KÜRÇE BİLMİYORM SESİN ÇOK GÜZEL SİZE BAŞARLAR DİLERM İŞALLAH MİLLET VEKİLİĞİNDE BAŞARLI OLURSUN BAŞLAR DİLERİM AHMET AYTEKİN ARICAK /ELAZI

  96. MÜKÜSÜN GÜLÜ! ÖNCELLİKLE ALLAH RAHMET EYLESİN EŞİNE. ÇOK DUYGULANDIRDIN. ALLAH YOLUNU AÇIK ETSİN.

  97. süper bir şarkı ağzına sağlık

  98. pis kürtler

  99. COK GUZEL SES AZINA SAĞLIK TRT ŞEŞE BE XERBE!

    SEVGİLERİ

  100. gerçekten harika şarkı ve harika ses artı yorum

  101. Gerçekten Bizleri Çok duygulandırdın.Ağzına diline sağlık der devamını bekler ,hizmetinizden başarılar dilerim.

  102. akşam yemeği bizde yenseydi değil
    yenecek akşamyemeğimiz dahi olmazaydı
    yeterki senyanımda olsaydın dotmam

  103. ağzına sahlık süper söyledin

  104. müthiş bir ses.süper söylediniz.ben sizin hayranınızım

  105. tek kelime ile mükemmel ağlamamak elde değil yüreğinize sağlık vekilim.

  106. harika sesinle şiwan perweri aratmamışsın kürt halkına
    hayırlı olsun trt şeş
    bi xer be

  107. dotmam ev cı xeja ev cı derde…dengbejlere tas çıkartır

  108. çok güzel söyledin mükemelllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

  109. şiwan perver bu güzel şarkısını kendı sesıyle daha da güzelleştirdiği için sayın vekilimize tesekkur edrm

  110. AMEDLİ AĞZINASAĞLIK

  111. siverekten size sevgi ve saygılar sayın veikilimize çok tesekkür eder başarılar dilerim
    HEYRANA ÇAVE TE

  112. ez te ramisım sıpas kürtçe sıze yakışmiyo çünkü siz kürtmüsünüz türkmüsınz nesınız baban gibisınız çıkar nerde varsa o ırk oliyorsunuz yAZIK SANA OY MIKİSİ MITIRBIN BABITEJİ MITIRBE EMİN OL BABANININ ÇIKARI OLDUMUMU ÇİNGENE MITIRB VE HER ŞEY OLİYO …..

  113. çok harika bı ses agzına saglık gülşen kaset bekleriz o sesten mahrum etme insanları lütfen

  114. ya mükemmel bir yorum acının dili yok ağıtlar bütün dünya dillerinde aynı.aynı dili konuşmayan insanlar bile bu ağıtla aynı duyguları hissedebiliyor.her dodmam dedikçe insanın yüreği sızlıyor

  115. Off off

  116. Off off

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

